onsdag den 9. april 2014

Stribet sweater med lynlås - i barnestørrelse



Der har været gang i pindene på det seneste. I weekenden rykker vi i sommerhus i det nordjyske, og jeg havde lidt en ubevidst målsætning om at færdiggøre en sweater til junior, inden vi skulle af sted. Det er jo ikke den varmeste tid, så en god og varm sweater vil forhåbentlig gøre lykke.

Mønstret er - som altid fristes man til at sige - fra Anita Garn i Brønshøj, men jeg har tilladt mig en kunstnerrisk frihed, da de sorte striber skulle have været retriller. Det var jeg ikke helt pjattet med, så jeg valgte at strikke glat i stedet for. Jeg er MEGET tilfreds med resultatet. I forhold til mine tidligere projekter vil jeg tillade mig at sige, at jeg virkelig har rykket mig. Kraven blev ikke helt perfekt - der er lidt skønhedsfejl og jeg kunne ikke få lynlåsen til at nå helt op (selvom jeg brugte den størrelse der stod i opskriften), men det er blevet ok. Sammensyningerne, som tidligere har voldt voldsomme problemer, er virkelig blevet spot on denne gang. Derudover er det et mere avanceret mønster end jeg tidligere har lavet, så jeg synes alt i alt, at jeg har formået at bruge teknikkerne, jeg har lært og har lavet et flot resultat (IMHO).

Det kan være lidt svært at se, men den øverste halvdel af trøjen - den sorte del - er i et perlemønster. Du kan se det lidt tydeligere herunder:



Garnet, som jeg har brugt, er den forholdsvis nye Cotton Merino fra Drops, som udmærker sig ved at være så lækker at strikke i, og så er den udviklet, så den skulle være særligt god til maskinvask. Det kan man som medlem af en børnefamilie godt blive lidt glad over :P

Mønster og garn var i øvrigt udvalgt af ingen ringere end min husbond (!) og var en del af min fødselsdagsgave tilbage i november. Jeg har haft gang i nogle andre projekter (og havde også en omgang bøvl med mit håndled), så jeg fik først lejlighed til at gå i gang med det for nylig. Det har ikke taget ret lang tid (måske tre uger hvor jeg ikke har strikket mere end et par timer om dagen pga. selvsamme håndled), så det er et dejligt hurtigt projekt sammenlignet med nogle af de andre ting, jeg har lavet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar