onsdag den 15. januar 2014

Patentstrikket barnetrøje #2




Jeg var virkelig begyndt at tvivle på, om dette indlæg nogen sinde ville komme. Sjældent har jeg bandet, grædt, ømmet mig - og på den anden side været gennemfascineret - over et stykke strikketøj. Jeg har været løbet ind i så mange problemer med opskrift, fejl (som er totalt umulige at fikse i patent, så der er blevet trevlet kilometervis - sådan føles det - garn op), smerter i håndled med dertil følgende pause, ikke nok garn og til slut den ubarmhjertige sammensyning af trøjen.

Men nu er den her: HURRA! Og jeg er simpelthen så glad for resultatet. Der er lidt skønhedsfejl her og der, men jeg synes, den er blevet så superflot, og jeg glæder mig til at se yngstemanden i den.

Den er strikket i baby merino fra Drops. Opskriften er fra Anita Garn i Brønshøj, og den var aldrig nogensinde blevet færdig, hvis det ikke havde været for den hjælp, jeg har fået til strikkeaftenerne i selvsamme butik. Eneste anke er, at jeg manglede lidt garn til slut, selvom jeg havde fået tjekket strikkefasthed, så jeg synes, at de godt kunne have lagt lidt mere buffer ind på garnforbruget. Heldigvis lykkedes det at opstøve et nøgle mere i samme parti, så jeg kunne få lavet den færdig.


Trøjen monteres...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar