fredag den 24. januar 2014

Strikkede og filtede hjemmesko




Puha for en start på året. Jeg nåede lige at konstatere, at junior var blevet rask igen, før næste omgang feber satte ind. Denne gang med dertilhørende mellemørebetændelse :( Stakkels lille mand. Han var godt nok hårdt ramt med meget høj feber, og også lidt stakkels forældre for de er godt nok også ved at være trætte nu. Men nu håber vi, at det er overstået :)

Jeg har gang i lidt af hvert for tiden, og med et temmelig sygt barn den forgangne uge har det meste foregået i sofaen. I øjeblikket strikker jeg lidt på en babyvest, hækler på noget frugt/grønt til juniors køkken og så laver jeg hjemmesko til familien.

Foreløbig er det blevet til hjemmesko til junior og til mig selv. Faktisk er jeg af den type, der helst laver til andre først - inden jeg laver til mig selv, og "mine" hjemmesko var faktisk også tiltænkt husbond, men efter filtning (ved 40 grader) i maskinen var de altså blevet en størrelse dame i stedet for en størrelse herre (ganske enkelt for smalle til en herrefod…), så jeg er på den igen, og denne gang har jeg lavet opskriften væsentlig bredere (og lidt længere) end originalen.

Uldsko er dejlig varme og meget enkle at strikke, fordi de er strikket i ét stykke i ret. Så det er et rigtigt tv-projekt og et man kan have liggende ved siden af, hvis man har brug for en pause i det, man lige har gang i. Opskriften har jeg fra Anita Garn i Brønshøj, men størrelserne er ret små, så jeg tilpasser opskriften en hel del. Du kan finde tilsvarende opskrifter online, hvis du ikke lige bor i nabolaget.


Nu glæder jeg mig til lidt weekend. Jeg synes, at vi trænger til at slappe lidt af sammen, så i morgen skal vi en lille tur i biffen til en gang "begynderbio", hvor der er plads til at de mindre størrelser kan vænne sig til biografoplevelsen. Det har jeg ret store forventninger til :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar