mandag den 10. februar 2014

Barselskit



I weekenden var junior og jeg til komsammen i den gamle mødregruppe. Vi ses endnu ind i mellem, og denne gang skulle vi besøge en mor, som netop er blevet mor til barn nummer 2. Jeg havde tænkt, at jeg ville lave en lille ting og tage med, men jeg var ikke sikker på at jeg kunne nå det - har haft rimelig travlt med førnævnte fastelavnskostume.

I sidste øjeblik besluttede jeg mig dog for at tage en pause fra kostumet og i stedet sy lidt til den lille pige. Det blev lidt forskelligt uden et egentligt farvetema, da det hele blev lavet ud fra stofrester, men de virkede glade for det, og det er jo det vigtigste :)

Bukserne er et Minikrea mønster på en posebuks til newborn. De er syet i lilla babyfløjl og har fået et lille pyntebånd i sidesømmen. Kaninen og hagesmækken har jeg for lang tid siden tegnet af fra bogen "Redebygning for begyndere", som jeg lånte på biblioteket, da den udkom. Begge dele er syet af stofrester, jeg havde liggende. Jeg havde lidt hovedet under armen, da jeg sad med hagesmækken, og var ved at glemme at lave en åbning så den kunne vendes, men i sidste øjeblik kom jeg i tanke om det, og fik stoppet maskinen. Med hjælp fra en spisepind fik jeg så skubbet stoffet igennem hullet. Åh hvor kan man blive træt af sig selv ind i mellem, men heldigvis lykkedes det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar