mandag den 25. august 2014

Hjemmelavet makeup - mascara


For et stykke tid siden husker du måske, at jeg fik en dejlig gave af min mand og min søn i anledning af mors dag. Jeg fik nemlig et par kits til at lave hjemmelavet makeup.

Jeg skal ærlig indrømme, at det kløede lidt i fingrene for at komme i gang med at lave det, men omvendt syntes jeg også det var ærgerligt ikke at bruge op af den gode og dyre makeup, jeg allerede havde. Derfor har jeg utålmodigt ventet, men nu er min nuværende mascara ved at være tom, så derfor har jeg i weekenden lavet mascara.

På papiret så det meget nemt ud. Røre det sammen, komme det i en engangssprøjte og sprøjte det i beholdere. Og ja for en gangs skyld gik det som ventet. Det tog ikke mere end et kvarter at lave de tre stk, du ser ovenfor, og nu har jeg i hvert fald mascara til de næste halvandet år.

Mascaraen er fin. Absolut ikke en der giver kæmpevipper, men det er jeg heller ikke ude efter. Min makeup skal være afdæmpet og naturlig, så den er perfekt til min smag. Nu må jeg så bare se at få brugt noget mere øjenskygge, så jeg også kan komme i gang med at lave en portion af det.


Det komplette sæt inkl. vejledning fra Urtegaarden


Ingredienser rørt sammen i en lille skål med den tilhørende spatel


Massen er fyldt i engangssprøjten og er klar til at blive fyldt i beholderne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar