fredag den 1. november 2013

Granny stripes vol. 2


Jeg har før blogget om et lille barnetæppe i "bedstemorstriber", som blev lavet til en lille ny pige i venindekredsen. Da jeg var færdig med det, gik jeg ganske kækt straks i gang med et nyt bare i større format - denne gang til junior.

Lad det være sagt: nu skal jeg lige have en pause fra granny stripes, for de sidder godt nok i håndleddet og i hovedet. Jeg har også måttet tage nogle pauser ind i mellem, så jeg ikke fik helt knald i låget. Men i går blev det så den store dag, hvor jeg blev helt færdig til juniors store glæde (han har i den forgangne måned ofte båret hækletøjet hen til mig med beskeden om: "Færdig nu, mor! Ha' den på!"). Så det har fået plads på sengen, og så skal der bare puttes :)


Fremgangsmåden er den samme som her, men jeg slog 150 luftmasker op i stedet og har i alt brugt 12 nøgler garn (bomuldsgarn fra Søstrene Grene). Tæppet måler ca. 100 x 120 cm.

Grunden til, at jeg pludselig fik så travlt, var, at strikkeaftenerne startede igen i går hos Anita Garn i Brønshøj, og en trøje til øglen har ligget i bunden af strikkekurven siden maj, fordi jeg ikke kunne hitte ud af den. Nu har jeg så målt på hans tøj, og trøjen er i den størrelse han bruger nu, så nu skal der bare speedstrikkes, så han kan nå at få glæde af den. Jeg kan ikke lide at have halvfærdige projekter liggende, så derfor gav jeg den en skalle med at få gjort tæppet færdigt, inden jeg skulle videre med trøjen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar