mandag den 14. juli 2014

Tunika


Ja undskyld det lidt dårlige billede, men jeg har ikke de helt vildt fantastiske muligheder for at tage billeder af hængende tøj i vores lille lejlighed, så den måtte op på dørkarmen i stuen/køkkenet, og der er lidt meget visuel støj i baggrunden.

Jeg håber, at I - ikke desto mindre - kan få en idé om, hvordan den ser ud. Jeg havde som erklæret mål for 2014, at jeg gerne ville prøve at sy noget til mig selv, og det mål er nu nået. Mønstret er en dame tunika fra Minikrea, og den er syet i str M. Næste gang skal den dog være en størrelse mindre, fordi jeg måtte sy den ind efterfølgende, fordi den var blevet for stor.

Næste gang vil jeg også prøve at lave en kjolemodel, hvor jeg lægger ca. 15 cm til i bunden, så den får lidt mere længde. Superfin model som er meget nem at sy og nem at variere. Der er rynketråd i hals- og ærmekant, og det var nok det, der tog mest tid. Det drillede mig lidt - ikke mindst fordi jeg ikke er vant til at håndtere så store stykker stof, men resultatet blev pænt, og jeg har lært et par tricks til næste gang.

Faste læsere ved, at jeg er utroligt glad for Minikrea mønstrene til børn, og jeg håber også, at de laver flere til voksne. Jeg er i hvert fald frisk på at sy noget mere til mig selv. Se hele sortimentet fra Minikrea her.


Stof og bånd, som du ser herover, er købt hos Kits Modestoffer i Vanløse. I alt er der vel materialer for mellem 150 og 200 kr, så det er en meget fin pris for en tunika, som ikke kan købes i H&M :) Den er lidt kort at bruge alene, men sammen med et par leggins er det en fin model. Som sagt vil jeg næste gang lave den lidt længere, så det bliver en decideret kjole.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar