mandag den 20. april 2015

Hæklede dyr


Måske husker du, at jeg sidste år kastede mig over et projekt, hvor jeg lavede en kurv med hæklet frugt og grønt til junior? Hvis ikke kan du se resultatet her. Opskrifterne var hentet fra en bog af Maja Hansen, hvor jeg havde ændret lidt på størrelserne ved at bruge noget tyndere garn i bomuldskvalitet. Smag og behag er jo forskellig.

I fødselsdagsgave tilbage i november blev jeg begavet med en anden Maja Hansen bog nemlig den første i rækken af "Hæklede dyr". Junior kastede et enkelt blik på bogen og erklærede, at jeg måtte godt lave en Timmy til ham. Til læsere uden små børn kan jeg fortælle, at det drejer sig om fåret Timmy fra Timmy tid, som i hvert fald er et stort hit herhjemme og nok også i mange andre børnefamilier. Om ligheden i bogen er med vilje eller ej skal jeg ikke kunne sige, men det ligner i hvert fald rigtig meget.

Efter et par måneders tilløb (ej jeg havde også gang i en del projekter, så der skulle også lige være plads til det) fik jeg taget mig sammen og fik lavet det lille får over et par eftermiddage. Det er faktisk ret skægt at lave, men man skal koncentrere sig voldsomt, fordi bare en enkelt forkert maske, kan ødelægge hele projektet. Men kan man sætte nogle stille timer af over nogle dage, er det et dejligt hurtigt projekt at lave og ikke mindst afslutte.

Fåret er hæklet i tyndt sort bomuldsgarn fra Søstrene Grene og en rest hvid Cotton 8 med nål 2,5. Garnforbruget er meget minimalt. Jeg vejede ikke nøglerne inden, men det var virkelig ikke meget der skulle bruges. Derudover har jeg brugt en smule sort og hvidt filt og lidt tekstillim.

Næste projekt bliver vist en skilpadde - har jeg ladet mig fortælle :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar