lørdag den 25. april 2015

Toplækker ulden sweater i vævestrik - x 2...



Til jul strikkede jeg en superlækker sweater til junior. Hånden på hjertet er det klart det flotteste stykke håndarbejde, jeg har lavet til dato. Faktisk synes jeg ikke helt, at billederne yder den retfærdighed, for mønstret er virkelig smukt og tidsløst, men jeg håber, at I kan få en fornemmelse for det.

Men ak og ve, trøjen havde sneget sig med i en almindelig vask og det kunne den bestemt ikke holde til, så den smukke uldne sweater blev til en filtet trøje i miniudgave. Øv bøv, det var surere end surest :(

Det nytter dog ikke at blive ved med at ærgre sig over det, så nu er jeg gået i gang med en ny magen til, og det skrider ret godt frem.

Den er strikket i Cool Wool fra Lana Grossa (brun og grå), og modellen er fra min lokale garnpusher, Anita Garn i Brønshøj. Jeg kan meget godt lide finten med, at man strikker vævestrik, så man undgår de halvløse tråde på bagsiden i forbindelse med farveskiftene. Modellen har jeg tilpasset en smule, da der var en knaplukning i halsen. Det syntes jeg var unødvendigt til et barn, der sagtens selv kan tage tøj på. Derfor lavede jeg en almindelig rund hals, og strikkede den op på strømpepinde.

Cool Wool er et dyrt bekendtskab. Jeg mener, at jeg gav 46 kr pr nøgle, og der går 5 nøgler på en størrelse 4 år længde/2 år bredde, som er den der passer til min knægt. Til gengæld får du en toplækker trøje i et førsteklasses materiale, som barnet i hvert fald ikke fryser i. Det er selvfølgelig i en afvejning, som man skal gøre op med sig selv, men jeg betaler gerne lidt ekstra for de gode materialer. Derudover har jeg muligheden for at tilpasse størrelsen, så den passer min dreng, hvor højde og drøjde ikke harmonerer 100% med de gængse størrelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar