mandag den 2. december 2013

Te i julemåneden



Glædelig december til alle! Jeg håber, at alle nyder julemåneden lige så meget som mig, selvom jeg selvfølgelig godt ved, at det langt fra er alle, der går op i det samme som jeg :)

Sidste år gik december op i hat og briller - eller nærmere feber, host og snot for hele familien, så vi fik ikke hygget særlig meget. Det satser vi på at få rettet op på i år, hvor yngstemanden også forstår meget mere, end han gjorde sidste år.

I år har jeg også været lidt ekstravagant over for mig selv. Jeg har nemlig forkælet mig selv med en te-julekalender fra Tante T. Jeg er ret konservativ, hvad te angår, fordi jeg køber næsten altid de samme enkle blandinger. Dels synes jeg tit, at hvis jeg køber noget nyt, så bryder jeg mig måske ikke så meget om det, og så står jeg med en stor pose, som jeg ikke får drukket op. Dels er god te heller ikke helt billig, så fejlkøb kan let blive en dyr fornøjelse. Men med en te-julekalender har jeg fået 24 smagsprøver på lækker te, så nu skal jeg i gang med at smage og notere, og så håber jeg, at når måneden er omme, har jeg et par favoritter til i bagagen.

Og nå ja, i dag skriver vi den 2. december og jeg er kun i gang med teen til den 1. Det er faktisk lidt dårlig stil allerede at være bagud den 2. :)

Apropos Tante T så har de jo en fantastisk tesalon i en sidegade til Istedgade. Hvis du ikke har været der, så skynd dig at komme derind. Lækker te, lækker kage og hyggelige omgivelser. Jeg var der med nogle veninder til en fødselsdag i lørdags, hvor vi fik tantens kagebord. Behøver jeg at sige, at vi kunne trille derfra?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar