søndag den 16. marts 2014

Næsten hjemmeproduceret isvaffel

I anledning af at husbond skulle til fest med arbejdet, var junior og jeg alene hjemme i går aftes. Vi plejer at skeje lidt ud, når katten er ude, og yngstemandens absolutte favorit er isvafler, så det stod på programmet i går. Programmet blev dog skubbet til i dag, da jeg havde det rigtig skidt i går. Men det er så en helt anden historie.

Pointen jeg gerne vil frem til er nemlig, at jeg synes, at udvalget af vaffelis i supermarkederne er elendigt. Da jeg havde stået og bandet et stykke tid, gik det op for mig, at der da ikke var noget i vejen for, at jeg selv lavede en vaffelis til os. Så jeg købte en god bøtte is (Ben and Jerry, but og course) og en pakke sprøde vafler/kræmmerhus. Med min gode iskugleske lavede jeg fine kugler til hver vaffel. Total succes og nu spørger jeg mig selv hvorfor jeg egentlig ikke har tænkt på det noget før?

Summasummarum det er slut med at købe dyre vaffelis, når man så nemt kan lave sin egen favoritvariant og så oven i købet i en sprød vaffel. Det er måske ikke helt hjemmeproduceret men stadig tilsat en del mere sjæl end en cornetto eller de smagløse no-name varianter - efter min mening.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar