tirsdag den 27. august 2013

Bogtips vol. 2

Jeg har tidligere skrevet, at jeg synes, der er virkelig mange spændende bøger på markedet for tiden, og jeg bliver ved med at finde nye, som jeg gerne vil læse. Heldigvis har man jo mulighed for at ose lidt, inden man investerer i dem alle sammen. Jeg forsøger at låne dem på biblioteket inden, så jeg kan afgøre, om det er en bog, jeg absolut MÅ eje (og om det skal være nu eller senere), eller om jeg kan nøjes med at skrive et par ting af.

Her kommer et par bøger, jeg har læst i løbet af den senere tid, som fortjener et par ord med på vejen:


Magiske måneder af Helle Schjønning er en skøn blanding af tips og idéer til større og mindre projekter for familien. Bogens helt store force er, at den er månedsopdelt, og det vil være en stor hjælp til sådan en som mig, der har en fantasi, som ikke rækker til de mørke og triste måneder. 4 ud af 6 stjerner herfra.


Annes spisekammer, som er skrevet af TV kokken Anne Hjernøe, har jeg skrevet om før og det, at jeg allerede har afprøvet flere af opskrifterne vidner om, at jeg synes, bogen holder 100%. Den er nem at gå til, meget inspirerende og har flotte billeder. Konceptet går ganske enkelt ud på at lave tingene selv, i stedet for at købe dem. Det kan jeg jo godt lide. Jeg ender på 5 meget store stjerner ud af 6.


Dorthe Kvist er også forfatter til bogen "Byhaven", som jeg tidligere har skrevet om, og da jeg var meget begejstret for den, var jeg nødt til også at kigge nærmere på denne. Nu kan man sige, at jeg ikke helt er i målgruppen for denne bog, da jeg ikke har have selv, og det er nok også grunden til, at den ikke inspirerer mig helt så meget som "Byhaven". Men jeg skal helt sikkert have fingre i den, når jeg selv får en have en dag. 5 ud af 6 stjerner, men er du haveløs som mig, så invester hellere i "Byhaven" i stedet for.


Jeg er en af dem, der utålmodigt venter på, at det bliver torsdag, så der kommer et nyt afsnit af Bonderøven. Jeg synes, det er livsbekræftende fjernsyn, og jeg er imponeret over Theresas og Franks valg og tilvalg - ikke at jeg selv ønsker at gøre 100% det samme, men deres tilgang giver stof til eftertanke. Theresa har skrevet en meget spændende bog med hendes egen beskrivelse af deres liv, og det, synes jeg, er meget interessant for på TV er fokus meget på Frank. Bogen er krydret med tips, opskrifter og anekdoter og er opdelt efter de fire årstider. Bør nydes med en varm kop te :) 5 ud af 6 stjerner herfra.

Vil du se flere bogtips, kan du læse mere her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar