onsdag den 15. maj 2013

Bossen i Parken og Ahaaa - Det Arabiske Madhus

For nogle år siden havde jeg den til dato største musikoplevelse i mit liv. I sidste time kom jeg på et afbud med min daværende arbejdsgiver til koncert med Bruce Springsteen i Parken. Uden de helt store forventninger troppede jeg op og blev blæst helt omkuld! Det var så fantastisk en oplevelse, at jeg, da Bossen annoncerede en ny koncert i år, måtte jeg dele den med min bedre halvdel. Og det skete så i går.

Hånden på hjertet: koncerten var bedre sidst. Lyden i Parken er ganske enkelt forfærdelig, når taget er rullet på, og efter min mening er det at udøve vold mod kunstnerne, når man trækker dem ned i så ringe fysiske vilkår. Men omvendt ved jeg jo også, at det er  den eneste mulighed i København for at skabe så store forhold, at man kan trække de store navne til, så det må vi som koncertgængere nok affinde os med. Når det så er sagt, så kan man ganske enkelt ikke sætte en finger på mandens performance. 3 timer og en sjat med fuld hammer, 100% committed indsats og med en evne til at skabe øre-til-øre-smil hos samtlige tilstedeværende. Hatten af - dybt buk - og stort tak for en fantastisk aften til en af verdens vel nok største entertainere!

Husbond og jeg startede aftenen med et måltid mad på vej ind til Parken. Med (begrundet) forventning om trafikkaos på Østerbro sprang vi på jernhesten, og eftersom turen gik ind over Nørrebro, valgte vi at lægge turen forbi Ahaaa - Det Arabiske Madhus, som blandt andet ligger på Nørrebrogade. Udmærket måltid. Vi delte en blandet tallerken med falafel, shawarma, kylling, hummus, arabisk brød og flere andre ting. Specielt falaflen var rigtig god, og med en samlet pris på 150 kr for mad og to colaer, så synes jeg bestemt, at det var pengene værd. Jeg vil sige 4 små stjerner ud af 6. God mad til billige penge, som passede perfekt til denne anledning.

I dag betaler jeg så af på kun 5 timers nattesøvn, men det er nu det værd :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar