torsdag den 2. maj 2013

En "afslapningsdag" og et par bukser der driller...

I går var det jo 1. maj, og selv om jeg ikke var ude og svinge den røde fane, var computeren lukket ned alligevel, og dagen blev tilbragt sammen med sønnike, som havde fri fra vuggestuen. Jeg havde linet det helt store program op med tur i parken, hvor ænderne skulle bespises med brød, god frokost, middagslur til os begge og så på legeplads om eftermiddagen. Det gik ikke helt som planlagt, men ænderne blev fodret (ikke helt med i planen at knægten så også begyndte at æde det klamme toastbrød, der var indkøbt til formålet - og endnu mindre, at han spiste det med stort velbehag...). Vi endte så med at smutte forbi Bodenhoff bageren og købe en rosinbolle til os hver - han skulle trods have noget semiordentligt også ;o) Så var der ikke rigtig plads til frokost, og det blev direkte i middagslur, som blev afkortet betragteligt af overboen, som syntes det var et godt tidspunkt at renovere lejligheden på. Øv for os... Legepladsen var invaderet af isspisende børn og det kunne junior ikke stå for - og moderen var ikke svær at lokke - så vi delte en kugle is mens vi kiggede på springvand i det dejlige vejr.

Glemmer altså lidt at der er så meget krudt i en 2 årig, og at der skal løbes stærkt, når man er alene med ham. Så som sagt, afslappende blev det ikke, men vi fik lavet nogle af de ting, der ikke er tid til i det daglige, og sådan skal det være.

I min naivitet tænkte jeg, at jeg da også godt kunne nå at kigge lidt mere på de bukser, jeg var startet på til sønnen. Men åh hvor blev hun klogere, og det blev til meget lidt. Har så til gengæld taget revanche nu til formiddag mens jeg ventede på et videomøde, og har fået dem lavet næsten færdige. Men suk, de er ikke blevet så pæne. Ville rigtig slå mig løs og lave med både lommer og tittekant på (plus tittekant på lommerne). Resultatet er at tittekanten sidder for langt bag på bukserne og ikke i siden som den skulle og lommerne sidder skævt :( må nok erkende at jeg stadig er begynder og har meget at lære endnu. Det skal nok komme, og jeg må øve mig lidt endnu!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar