tirsdag den 28. maj 2013

Travlt!

Tiden løber rigtig stærkt lige nu. Sidste uge forsvandt mellem hænderne på mig. Familiens yngste medlem var hjemme i et par dage med feber, så der blev ikke lavet meget i de dage. Til gengæld blev der nusset, set Pingu og Traktor Tom, og forkælet lidt ekstra med rosinboller og kiks. Det er nu rart at kunne trække stikket på den måde, når det er nødvendigt.

Den forgangne vinter var rigtig hård ved vores lille familie. Vi var ganske enkelt syge konstant - enten på tur eller alle sammen på samme tid. Og det var et mareridt at få puslespillet til at gå op: hvem havde barn syg sidst? Kan svigermor passe? Har du møder der ikke kan skubbes til en anden dag? Hele møllen var bare ved at tage pippet fra os. Selvom jeg selvfølgelig stadig arbejder, så er det trods alt lidt lettere at aftale med chefen (mig), at i dag bliver der ikke produceret noget, for den lille er hjemme. Det kan jeg mærke beroliger mig på en eller anden mærkelig måde. Den slags stress er ikke god for mit helbred.

Bagsiden af medaljen er så, at jeg i de sidste par dage har haft pivtravlt for, selvom mit firma er i opstartsfasen, så har jeg et par kunder, som jeg har deadline på i denne uge. Det betød, at i går og i dag har min gamle syge computer knaget og braget for at følge med, men nu er den ene opgave klar til aflevering, og med mindre kunden siger, at han vil have lavet noget om, kan jeg nu sende min første faktura. Hurra!!! Penge på kontoen!!! Det behøver jeg vel ikke at sige at jeg glæder mig til?

Jeg har også brugt dagene herhjemme til at tænke over alt det med at være selvstændig. Jeg har indset, at jeg skal være meget mere fokuseret og er nødt til at kaste nogle flere kræfter i det, hvis det skal lykkes. Det betyder også, at jeg er nødt til at prioritere min tid mere end jeg har gjort indtil videre. Jeg vil fortsat prioritere at træne tre gange om ugen som minimum, men ellers skal dagen gå med arbejde og så må venindeture og rengøring og, hvad jeg ellers har gået og syslet med vente til efter arbejdstid med mindre det er en speciel situation. Det tror jeg er en vigtig erkendelse for mit vedkommende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar