fredag den 3. maj 2013

Fredagsmuffin

Efter en graviditet med bækkenproblemer og efterfølgende 2 år med fortsatte smerter, så er min krop så langt fra, hvad den har været, som det nærmest er muligt. Jeg ved ikke, om det er tiden, det faktum at jeg endelig har fået stresset ned, træningen eller måske nærmere end kombination af det hele, men i hvert fald går det pt. meget bedre, og de fleste dage er jeg smertefri. Så nu er lysten til at gøre noget godt for kroppen tilbage igen. Efter knap 4 uger siger min krop tusind tak for gaven og kvitterer med meget mere overskud og styrke og færre centimeter langs de bløde dele af kroppen.

Det er fedt at træne for alvor igen med masser af sved på panden, og min krop har taget godt imod de kostændringer, jeg har lavet. I bund og grund ligner de meget de kostvaner, jeg havde, før jeg fik familie, så det er egentlig ikke svært. Men jeg bliver aldrig den, der kan leve af vand og gulerødder. Der skal simpelthen også være noget sjovt ind i mellem. Ellers kører jeg sur i det, og derfor er diverse slankekure ikke noget for mig. Det må jeg bare erkende. Og nu skal jeg jo heller ikke smide 20 kg. Det er i bund og grund et spørgsmål om at styrke kroppen og blive mere stærk og sund.

En af de ting der har været min store last igennem de senere år, har været fredagsmorgenmaden på arbejdet. Der har været lyst brød og basser og hele pivtøjet. Superhyggeligt og alt for mange kalorier for min krop. Da jeg startede som selvstændig for en måned siden, kunne jeg godt tænke mig at bevare idéen med lidt godt om fredagen, men det måtte bare ikke vælte kaloriebudgettet. Så jeg fandt en muffinopskrift på en anden blog, hvor der var masser af sunde og gode ting i. Den var rigtig god, men jeg skal lige justere opskriften lidt, inden jeg lægger den på. Så i dag har jeg efter en gang morgentræning i fitnesscenter nydt en lækker muffin med en klat philadelphia på. Nøj det var lækkert, og så er jeg ellers ved at være klar til weekend :)

God weekend :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar