torsdag den 30. maj 2013

Patentstrikket børnetrøje

For efterhånden et stykke tid siden skrev jeg om det, der nærmest har været mit evighedsprojekt, nemlig den patentstrikkede trøje til junior. Jeg blev færdig med den for nogle uger siden men har ikke fået blogget om den, som jeg ellers skrev, at jeg ville.

Det har været en enormt lærerig rejse. Man kan sige, at da jeg startede med den var jeg temmelig meget nybegynder. Nu synes jeg faktisk godt, at jeg kan placere mig selv i gruppen "let øvet" i stedet for. Jeg var aldrig gået i gang med den, hvis det ikke havde været sådan, at jeg kunne få hjælp til strikkeaftenerne i Anita Garn, men nu er den som sagt efter meget hårdt arbejde blevet færdig. Sammensyningen drillede, og set i bakspejlet skulle jeg nok have valgt at vente med at gå i gang med den del til jeg havde fået lidt vejledning. Efter jeg fik den kom det i hvert fald til at se væsentlig pænere ud. Men sådan er det. det kan jeg ikke ændre nu, og jeg er enormt stolt af, at den er færdig. Nå skal barnet så bare lige blive et års tid ældre, så han rent faktisk kan passe den ;o)

Opskrift og garn har jeg købt i Anita Garn i Brønshøj. Størrelsen hedder 4 år men umiddelbart ser den ikke voldsomt stor ud, så jeg håber, at den lille fyr kan passe den næste år.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar