fredag den 16. maj 2014

Hveder til St. Bededag



Hveder skal der til aftenen før St. Bededag, og jeg er en total sucker for varme hveder, så det er en ren festdag for mig.

Det er nu andet år i træk, at jeg bager hvedeknopperne selv, og i år fandt jeg opskriften, som jeg skal arbejde videre med.

Jeg er ret vil med Frk Kræsens blog og har lavet mange af hendes idéer og med hendes hveder for dummies var jeg solgt. Du kan finde opskriften her: http://www.frokenkraesen.com/2014/05/hveder-for-dummies.html?m=1

Jeg skruede dog op for mængden af kardemomme, da jeg er ret glad for den krydrede smag. Jeg kom tre tsk i men syntes godt den kunne tage lidt mere, men det kan også godt være, fordi bøtten med kardemomme har for meget tid på bagen. Men dejlig nem opskrift som giver hveder i en fornuftig størrelse - og ikke som de mutanter jeg fik lavet sidste år :)


Man kan ligefrem se kardemomme kornene i dejen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar