fredag den 2. maj 2014

Grej til ønskesedlen


Hvis jeg var rig, flyttede den her ind hos mig i weekenden! Men ikke-nikke-rig-er-jeg så indtil videre må den flytte ind i mine drømme og på min ønskeseddel. Jeg har jo længe drømt om en anordning til min urban garden, hvor jeg kunne indkapsle og aflukke, så planterne kunne få ro og fred til at vokse sig store og stærke og ikke blev ødelagt af storskidende katte og andet utøj. Samtidig har man jo som urban gardener det problem, at man i den varme periode skal stå klar med vandkanden flere gange om dagen for at undgå, at djævelskabet tørrer ud.

Alle mine problemer (i hvert fald dem der relaterer sig til ovenstående - alt det andet, må jeg nok selv klare ;o)) ville være løst med ovenstående inventar. Vidunderet hedder en Quadgrow Patio Allotment og består af 4 potter (jeg ser to tomatplanter, en squash og en potte med læggekartofler stå klar i mine drømme) samt en bred og lav til f.eks. salat, radisser og andet sjov. Men er det så anderledes end min nuværende installation med murerbaljer, tænker du så nok? Ja det er det for anordningen er udstyret med selvvanding, som sørger for den perfekte vanding af planterne i op til 10 dage. Og så kan man udvide med drivhus låg, så man kan sikre planterne en god start - specielt i det drilske danske forårsvejr, hvor temperaturerne desværre svinger ret meget. Og i mit tilfælde kunne det holde katte ude indtil planterne er store nok til, at jorden ikke er attraktiv som kattebakke.

Er der så en bagside af medaljen? Ja det er der desværre, fordi vidunderet koster 480 kr hos fritidogbolig.dk som i sin fysiske form holder til i Holbæk. Dertil skal så lægges drivhustoppen til salatbedet. Alt i alt meget mere end jeg har råd til, men det koster jo ikke noget at drømme, så det gør jeg :)

Det er snart ved at være tid til endnu en update fra vindueskarmen. Den kommer i næste uge, hvor du kan se hvordan min vindueskarm ser ud primo maj. Vil du se, hvordan den så ud primo april, kan du klikke her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar