mandag den 12. maj 2014

Mors dag - med ny inspiration til hjemmeproduktion


I går var min fjerde mors dag, og jeg havde en fantastisk dag! Mødre er forskellige, og derfor vil andre sikkert ryste på hovedet af min definition på en dejlig dag, men mine to drenge gav i hvert fald mig den bedste af slagsen. Som du kan se ovenfor, inkluderede den en - lidt regnfuld - tur i skoven. Skoven er smuk på alle tider af året, og lige nu er den så grøn så grøn. Barnet var naturligvis klædt i regntøj efter alle kunstens regler, men forældrene selv var knap så snedige, så vi måtte søge ly under træerne, når regnbygerne blev for voldsomme.


Min mand kender alt for godt min søde chokoladetand, så han havde bagt lækre chokolademuffins, som var pyntet med en syndig chokoladefrosting. Mums sagde min mave i første omgang, og av sagde den senere, da jeg formåede at spise alt for mange. Dåbsattesten skriver 34 år, men mådehold har jeg altså ikke lært endnu ;o)


Både junior og jeg er helt pjattede med jordbær, og normalt venter vi til de danske frilandsbær er i butikkerne, men i forrige uge syntes jeg, at vi manglede lidt solskin, så der brugte jeg en mindre formue på danske drivhusbær. I anledning af mors dag havde søn og husbond så indkøbt en hel kasse spanske bær, som vi spiste af hele dagen, og der er lidt tilbage til i dag. Selvom det går lidt imod mine principper om at spise efter sæsonen og fra lokalområdet, så var det nu en dejlig forkælelse, som jeg nød i fulde drag.

Og forkælet blev jeg også med en dejlig og inspirerende gave. Jeg har tidligere syslet lidt med gør-det-selv-kropspleje i form af læbebalsam, og ellers forsøger jeg at bruge så naturlige produkter som muligt. Derfor havde min mand købt to gør-det-selv sæt fra Urtegaarden: ét til mascara og ét til øjenskygge og rouge.


Jeg glæder mig rigtig meget til at prøve det, og det var en stor overraskelse, må jeg sige. Faktisk har jeg på et tidspunkt kigget på startsættene fra netop Urtegaarden, men jeg kom fra det igen af flere årsager. Nu er der ingen undskyldninger - det er bare at komme i gang!


Indholdet af øjenskygge/rouge sættet kan du se her. Jeg er superglad for idéen med at man selv kan blande farverne, så man kan få den farve, man ønsker. Der er nok til ti små bøtter, så jeg har også mulighed for at prøve nogle forskellige kombinationer.


Mascara sættet er lige til at gå til. Ingredienserne skal bare blandes og sprøjtes i de medfølgende hylstre. Bum! Tre styk er der til, så med mit forbrug af makeup, er der til en rum tid i sådan en pakke der.

Hvis jeg - hvilket jeg forventer - bliver bidt af det, så tror jeg ikke, at det bliver sidste sæt fra Urtegaarden, der ender herhjemme. Jeg er vild med idéen om, at man køber et samlet kit, med alt hvad man skal bruge. Priserne er bestemt heller ikke urimelige, når man tænker på mængden, der er i kassen. Hvis kvaliteten er i orden, så tror jeg, at det er slut med at købe de dyre mærker. Så vil jeg meget hellere lave det selv.

Du kan se hele udvalget fra Urtegaarden her, hvor du også kan se forhandlerlisten. Da jeg i sin tid lavede læbebalsam, brugte jeg faktisk også ingredienser fra Urtegården, og her er holdbarheden i hvert fald helt i top. Jeg har netop taget hul på en ny læbebalsam, som jeg havde opbevaret i køleskab siden jeg lavede den i starten af oktober, og den er lige så fin i dag, som da jeg lavede den.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar