mandag den 21. oktober 2013

Bryllupsdag


I dag for tre år siden tog husbond og jeg en tur på Københavns Rådhus. Der lå en lille baby inde i sin mors mave, og inden foster blev til baby, besluttede vi at sige ja til hinanden ved en uformel men - for os - meget betydningsfuld ceremoni.

Indrømmet, vi er ikke de store festaber, så det blev bare en dag med de nærmeste, og bryllupsdagen i dag bliver heller ikke til det helt vilde. Vi spiser en god middag sammen herhjemme, og så har vi købt en gave til hinanden. Min ser du ovenfor. To dejlige bøger om svampe og spiselige vilde planter og så en høstsaks, som kan klippe selv hårde grene over.

Nu skal vinteren gå med at læse og undersøge, så vi forhåbentlig kan finde lidt flere ting til gryden næste år. Og så må vi se, om vi ikke kan finde tid til en svampetur til i år. Jeg begynder i hvert fald at læse nu.

P.S Min gave til mit livs kærlighed var også i det gastronomiske hjørne. Den hører du om i morgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar