onsdag den 2. oktober 2013

Med efterår kommer...


...efterårssnot i lange baner :(

Jeg håber, håber og atter håber, at vi ikke bliver lige så hårdt ramt som sidste år, hvor vi på skift og oftest på samme tid alle tre blev smækket ned igen og igen og igen. Det var en meget lang og hård efterår og vinter. I år bør junior dog også have lidt mere immunforsvar, når han trods alt har et par sæsoner under frakken i institution.

Ikke desto mindre har han og jeg nu taget efterårets første omgang. Vi tilbragte dagen i går i sofaen med varm hyldebærsaft og Ramasjang, og det var nu også meget hyggeligt men kun for en enkelt dag. Han er nu helt frisk igen, mens jeg stadig kæmper lidt, selvom det klart er i bedring. Så jeg holder mig i varmen og fortsætter hyldebærkuren med computeren i skødet (hurra for hjemmearbejdsplads).

I år har jeg i øvrigt taget et nyt våben i brug. Jeg har købt noget, der hedder Manuka honning, som skulle være særligt bakteriedræbende og faktisk i en sådan grad, at det bruges af hospitaler til sårbehandling. Jeg har givet mig selv og jr en skefuld her de sidste to dage, så hvem ved, om det har forkortet perioden? Min obligatoriske halsbetændelse plejer i hvert fald ikke at aftage allerede efter en dag. Om ikke andet så har jeg hørt at tro kan flytte bjerge, så jeg tror og tror og labber honning i mig til den store guldmedalje.

Hvad med dig? Hvad gør du for at undgå efterårssnuen?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar