tirsdag den 29. oktober 2013

Efter stormen...

Man får jo helt lyst til at krybe under dynen med Ernest Hemingways novelle samling, når man ser overskriften på dagens blogindlæg, men som de fleste nok har gættet, så refererer jeg i stedet til gårsdagens heftige stormvejr over det meste af det danske land.

Jeg har meget stor respekt for elementernes magt, og derfor tager jeg også stormvarsler m.v. meget alvorligt. Ikke at jeg barrikaderer mig og hamstrer gær i butikkerne, men jeg sørger for at kunne holde mig inden døre og, hvis noget skal spændes fast eller sættes væk udenfor, så gør jeg det i god tid. Når og hvis det så rammer, så kan jeg sidde inde i varmen og glæde mig over, at jeg ikke er udenfor.

I går hyggede junior og jeg derfor med varm kakao og skumfiduser mens blæsten rasede - kun afbrudt af den konstante lyd af sirener fra politi, ambulancer og brandbiler. Der sad vi så og var glade for at være indenfor :)

Min respekt for naturens kræfter bunder nok især i det halve år, jeg for efterhånden mange år siden tilbragte i den amerikanske Midtvesten. Her kender man alt for godt til styrkeforholdet mellem Moder Natur og os mennesker, så alle havde vejralarm programmer installeret på deres computere på arbejdet, og gik alarmen så lukkede alle ned og tog hjem. Punktum færdig!

Selvom jeg selvfølgelig ikke ønsker, at der skal komme flere storme i stil med denne, så håber jeg, at vi danskere efterhånden lærer at respektere naturens kræfter på samme måde, som man har lært i andre dele af verden. Det vil nok skabe mindre travlhed på hospitaler og betyde, at samaritter og politi kan fokusere deres kræfter på andre ting.

Og så skal jeg nok pakke min løftede pegefinger ned igen. God dag til alle derude :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar